Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Monday, June 9, 2008

Selamat Bertunang..

Kan hari tu saya ada kata yang Ba nk bertunang.. so, hari Sabtu tu saya g lah rumah dia.. excited ni pepagi dah g rumah dia..

heheh.. xdelah pagi buta sangat.. dalam pukul 9 lebih lah sampainya.. sampai2 tgk Ba dah siap pakai baju warna light purple.. ala2 songket gitu.. bukan songket yang asli.. yang printed tu..

dalam hati tu berkata jugaklah.. biar benar minah ni nk pakai baju ni je.. **sbb hari tu Ba ada tanya saya nk pinjam baju utk bertunang.. saya manalah ada.. saya tanya Wati.. xde.. call butik pengantin.. mahal.. RM300 sepasang.. klu dah mahal camtu baik jahit je.. lagi puas hati..

sudahnya Ba kata kakak dia dah ada baju untuk dia.. saya assume baju yang dia pakai tu baju kakak dia lah** Baju yang dia tengah pakai tu bukannya xcantik.. buleh lah.. cumanya.. xvogue,gitu.. baju org yang nk bertunang kena lah lain daripada org yang datang.. biarlah merelip skit.. barulah ada perbezaan skit.. tapi nk buat camne.. dah dia berkenan.. apo nk dikato,kan?..

Dah datang pepagi buta majlis tunang org klu dok melonggok je xguna jugak,kan?..sesambil tu saya tolong lah adik Ba, Intan mengubah buah2an hantaran.. ada 1-2 yang belum siap.. saya xreti sangat.. saya tolong2 gitu je.. Hantaran Ba ada 9.. Botak,tunang Ba, balas 7.. Diantara barang2 hantarannya.. kek coklat tempah dari Secret Recipe je, dorang xbuat xde masa kot.. buah2 yang Intan buat tu.. sirih junjung.. coklat Ferrore Rocher.. towel.. bunga rampai.. jelly.. biskut yang bentuknya cam epal.. lagi satu?.. entah?.. xingat lak.. dan temanya coklat..

tapi sebelum tu.. dalam pukul 11pagi.. dorang ada buat majlis cukur jambul anak Abg Mizi yang ke-3.. tengaharinya.. buat majlis doa selamat.. dalam pukul 1 lebih, nk dekat pukul 2.. barulah rombongan lelaki.. sampai..

Yang syoknya.. saya lah tukang pegang dulang yang nk renjis kt ubun2 baby tu.. saya lah cameraman yang amik gambo video cam nya.. 1st time saya diberi tugas yang penting ni.. yelah kakak2 Ba xnk amik.. saya lah yang godang ni.. dok kono amek gambo.. monyolit kek org rama2 tu.. tapi i like!! hehehhe.. very the VIP.. heheh..

eh, lupo lak nk cito bondo ponting.. lauknya lahh.. nasi putih, kari kambing **sedap tau kambing dia.. xbau langsung** , kuah lemak pisang, sambal ikan bilis joring, sayur kacang + tempe, ulam kacang botol + timun, ikan goreng, ikan masin goreng, kuih tepung pelita, kuih seri muka, agar2 santan, agar2 merah, kuih koci, kuih sagu, tembikai dan air sirap.. haaaaahhh.. kan meriah tuuuu!! sompeklah makan smpi 2kali.. muahahaha..

balik tu, Ikmal amik naik motor.. balik xkonyang laie.. singgah kedai siam, temankan Ikmal lah kunun.. dia order nasi goreng kampung + telur dadar.. saya makan drummet + fries je.. **je....!** air fresh oren, Ikmal minum air epal..

Balik rumah.. gelap!

Dorang pun xbalik lagi dari Birthday party anak abg Feroz kt Subang Bestari..

xlama.. dalam 1/2 jam tu baru dorang sampai rumah..

Hmmmm.. capeknya..

No comments: