Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Saturday, April 18, 2009

Adikku dah kawin..

yeyeyeyeyeh..

Majlis kenduri kawin adik saya dah selamat berlangsung minggu lepas..

yeyeyey..

Nti2lah saya transfer gambo.. xsompek laie ni.. bz.. almaklumlah.. semenjak2menjak gaji naik 7% ni.. rajin le skit.. kot2 boss nmpk saya rajin mau dia 'UP' kan lagi 50% ke?.. mana tau kan?.. muahaha.. berangan lah ko Da smpi tuo..

Alhamdulillah.. semuanya lancar.. pelamin cantik dan murah.. bilik pengantin cantik dan murah.. cupcake sedap, cantik dan murah.. 60sen jeh.. katering pun sedap dan murah.. rm8.80 jeh.. lauk ayam masak merah, daging beriyani, kuah dal sayur, nenas masak bombay, acar buah, buah oren, air anggur.. rm8.80 tu termasuk 4 canopy, 4 vip table with dome, extra hidangan utk pengantin - ikan bawal ngan udang dan pelayan skali.. murahkan?.. sedap lak tu.. mknan pun cukup.. kte org order utk 800 org.. mak ada tambah teh tarik and also bubur kacang hijau.. apa mau lagi..? kira sempurnalah majlis kawin amcik tu dan yang paling penting nya.. apa adik2????... ya betulll!! MURAAAAAHHHH.. yaaa.. pandai.. heheheh..

Tapi slack lah.. kan mlm akak andam pasang pelamin, hp adik saya hilang.. kesian dia.. meraung2 smpi kena telegem betul ke eja ni?.. kt mata dia..

Memula tu dorang smpi ngan van satay segamat.. cam peliklah.. bila masa lak mak aku order sate ni?.. kot ya pun dia order.. xkan lah smpi nk kena hntar ngan van kan?.. mak aku order lapan juta cocok keh,kan?.. skali.. AKAKKKKKK2 pun klua.. oooo.. akak andam ropanya...

smpi2.. terus akak andam bernama Wai menyiapkan pelamin.. malatop tau.. keja pun mcm speedy gonzales.. nti I post gmbr,k? sementara tu.. ada akak yang-kteorg-panggil perempuan-sb-akak-Wai-asyik-panggil-dia-perempuan-jeh tu pulak sbok menyiapkan bilik pengantin.. masa tu kteorg hepi2 je.. yelah excited tgk pelamin santek sgt.. suke lah..

kengkawan dia yang lain mcm yang driver tu tido kt perahu pecah 2 seater mak saya.. kecoh tau nk bagi detail cam tu.. kekwat betul.. yelah harulah detail.. kang ada yang xdpat imagine kang susah lak.. ggegegegege... sb dia sorang je yang drive dr segamat.. penatlah tu..
pastu lagi sorang yang tokeh satay tu sebok borak2.. mengusik2 pun dok kt depan ngn kteorg.. and ada lagi sorang yang-kteorg-suspect-dia-yang-curik-yang-Akak-Wai-panggil-dia-sayang-tu sebok2 tolong Akak Wai..ke hulu ke hilir..

In the meantime.. mak jemput dorang mkn.. hari tu saya yang masak.. chicken ball masak masam manis.. sepatutnya.. but then akak kan rajin ke dapur,kan?.. haruslah sedap,kan?.. then mummy i kenalah beli nasi goreng kampung utk dorang.. muahahaha.. tapi si Wai masih lagi ke hulu ke hilir mencantikkan lagi pelamin dan bilik pengantin tu..

note: pelamin kt ruang tamu.. bilik pengantin kt east wing.. dapur kt west wing.. wah.. rumah i besar tau.. siap ada east ngan west wing lagikk jgn mareee.. huhuhuhuuuu..

Kteorg mg xsyak apa2 kt dorang sb tgk cara dorang tu cam sincere sgt.. mcm mesra sgt.. tpi kteorg xde lah nk biarkan hp bersepah2.. adik saya letak kt dlm almari bercermin kt dapur.. saya pun klu mmasak ke apa kt dpur saya akan letak hp saya kt situ.. bila dorang nk ke toilet pn cam xheran lah nk beriya memerhati gerak geri dorang,kan?..

Lepas mkn pun kteorg pun serve nescafe panas supaya dorang segar skit otw balik tu.. dorang minum kt bawah.. kt lantai je.. bila nk balik, driver tu ngan si sayang nk g toilet sat..
yang lain dah mula keluar..
si tokeh satay tu pulak nk mintak sikit pokok sirih.. dia nk tanam kt rumah dia.. saya, mak, adik, along pun sebok2lah nk potong sikit sirih tu nk bagi kt si tokeh satay kt luar rumah..
tapi saya masuk dlm rumah lepas tu.. masa tu si sayang tu baru nk masuk ke ruang tamu dari toilet.. si driver tgh duduk kt perahu pecah 2 seater mak saya tu pakai stokin.. si sayang ni lak terus meluru nk klua rumah.. padahal wallet, rokok ngan lighter dia tertinggal kt lantai..
saya tegurlah.. si sayang ni cam xdengar.. pastu si driver pun ckp.. bro, wallet ko bro.. baru lah dia terkocoh2 amik barang dia dan klua rumah cepat2.. terus masuk van ni.. padahal yang lain masih lagi sebok2 borak kt luar rumah..

saya kt tepi tembok rumah.. pastu si sayang ni tetiba terbongkok depan saya amik stokin busuk dia.. saya tgurlah.. hai stokin busuk pun buleh tertinggal.. hah.. camne kteorg xsyak kt dia.. si driver tu buleh lak pakai stokin kt dlm rumah.. dia buleh lak lupa stokin dia.. ngan wallet pun nk tertinggal gak.. mg dasar org bersalah lah tu.. gabra xtentu hala..

tapi kteorg masih xsedar hp adik dah hilang.. lepas dorang dah gerak balik.. adik excited nk amik gambar pelamin.. mg kteorg ada digital camera.. tapi xtau knp adik nk amik gambar guna hp N97 5 megapixel dia tu.. dia cari2 xjumpa.. bila dia misscall.. xdapat.. masuk mailbox.. buleh?.. gile.. apa jadahnya hp dia tertutup.. terus dia meroyan yang kompom ibu2 lepas bersalin pun xkn meroyan mcm tu.. hp dia dah xde.. dia terus tuduh kumpulan akak tadi curik..

Tapi mg logikkan?.. masa adik buat air kt almari kt dapur, hp dia tu depan mata dia.. masih bnyk lagi baterinya.. xkan lah ttba je buleh off lak kan?.. lagipun xde org lain lagi kt rumah ni selain dorang.. xkan kteorg adik beradik sendiri yang curik,kan?.. gila lah,kan?.. lagipun mg si sayang tu yang last masuk toilet.. sebelum tu dia sorang je yang berlegar2 kt dapur tu tunggu si driver tu klua dr toilet..

Saya terus msg adik ipar saya, Siti bagitau hp adik dah hilang dan kteorg syak kumpulan akak tu yang amik.. dan kteorg nk dorang pulangkan.. Siti pun terus msg Wai bgtau yang hp adik saya hilang dan kata kteorg syak dorang amik.. dan kteorg nk dorang pulangkan..
Wai kata dia akan checkkan.. pastu xlama lepas tu dia kata dia dah check semua org dah.. dah check kt badan ngan celah kangkang skali.. sukalah dia tu.. semua xde..
si driver tu kata lagi klu nk suruh dorang patah balik, dorang buleh patah balik..
tapi logik lah.. nk buat apa? nti dorang datang.. lagi kecoh.. gaduh2.. xsukelah.. kompomlah si pencurik tu xnk ngaku,kan?.. kompom lah dia sembunyikan hp tu.. xkn dia bodoh nk simpankan dekat2 ngan dia kan?.. mestilah dia buang ke kt mana2,kan?.. nti kecoh2.. bapak saya tu dah lah meong sket.. kang dihamuk satu rumah.. xpasal je..

pastu mak kata xpayahlah patah balik.. kteorg mintak tolong si Akak Wai tu perhati2kan kot2 ternampk hp tu kt dorang..

Tapi smlm dorang datang lagi.. bukak pelamin.. kali ni si sayang tu xde.. si perempuan tu kata.. dorang cuba tepon si sayang ni.. xangkat2.. pastu sejak balik pasang pelamin, dorang dah xjumpa lagi si sayang ni.. hah.. kompom lah kan dia yang curik,kan?!!!

Tuuuuuuuttt betullah dia tu.. mcm tuuuuuuuutttttt@!!!! jgn harap lah ko selamat dunia akhirat!!!! ptuuuuuuuuuuih!!!!

No comments: