Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Thursday, September 10, 2009

Xtaulah korang dah dengar cite ni ke blm?

Boss saya cite.. dia ada dapat newspaper cutting pasal di Indonesia, ada org masuk ke hotel2.. cari org2 Malaysia dari satu bilik ke satu bilik.. NK BUNUH ORG MALAYSIA kalau jumpa!!!

Gile takut,kan??!!!

Ini disebabkan bnyk kes yang timbul mcm kes.. kekononnya Polis Malaysia sengaja tembak perompak2 Indonesia yang merompak kt Malaysia ni atas alasan kite nk bersih Malaysia dari warga Indonesia.. tambah lagi.. kes manohara,lah.. kes Maid lagi.. kes tarian penyet tu lagi..

Itu semua menimbulkan rasa xpuas hati dan sakit hati mereka terhadap Malaysia.. In fact kt facebook pun kawan saya ada nmpk satu forum ni.. ajak semua org2 Indonesia ban Malaysia.. nk paste kt sini.. facebook problem nk login pulak.. nti later I paste,k?..

So far benda ni jadi kt Jakarta je.. tapi takutlah jugak melarat ke lebih bnyk tempat di Indonesia.. especially Bali.. sb org Malaysia mg suka sgt ke Bali.. mcm saya ada pegi satu table-talk agent Indonesia ni.. Dorang kata Malaysia adalah negara ke-3 yang paling bnyk ke Bali selain Australian dan Japanese..

so sapa2 yang ada planning nk ke sana tu.. hati2lah.. cuba tanya org2 lain atau agent2 utk maklumat lebih lanjut.. takutlah kite ke sana nk melancong, merehat diri.. nanti takut jadi benda lain pulak,kan?..

3 comments:

Syima Syaz said...

ida..
semalam saya chat dgn org indonesia.saya tanya kenapa n saya explain tuh semua media indonesia yang buat n tambah garam perasa utk naikkan amarah org indonesia.si dia tuh ckp,media tuh terpengaruh dgn pihak amerika.niat amerika ialah utk kucar-kacirkan malaysia n indonesia sbb 2-2 negara ni paling ramai muslim.n one more thing,america tgh berminat dgn hasil indonesia.nak kacau malaysia susah sbb malaysia BENTENG NYE KUAT..

Chic Mont said...

Iye ke?.. Hiee.. entah apa2 lah dorang ni..

tgk x berita smlm?.. dorang interview org2 indon.. dorang bukan nk mengaku kesalahan sendiri.. siap back-up kata.. org Indon ni mg penuh semangat nasionalisme.. dan kata dorang kekononnya dorang bukan nk buat apa2.. sekadar expresi diri je..

lagipun siap salahkan govt Msia.. suruh govt Msia lebih peka dengan permasalahan ni?.. buleh???!!

jahat betullah dorang ni..!

Mrs Zamzuri said...

i am one of malaysian who works in jakarta.

so far, like what syima said, mmg ini semua propaganda media saja.

real life? Im still alive and kickin,!