Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Tuesday, July 14, 2015

Raya

Salam,

Acehh~ kenalah ikut tema. Kan bulan puasa nih~ hikhik

Hmm~ Esok lusa dah nak raya ni?

Camne persiapan raya? Dah siap?

Dah 2-3 orang saya dengar (and baca) yang baju raya xsiap~ dan semuanya tailor melayu.

Ish ish ish~ Apalah. Xkesian ke kat orang tu, bangsa awk sendiri. (plse people, I am not saying that it is ok to do something like that to other races~ cumanya kita ni satu bangsa umpama duduk dalam satu boat, satu jenis. Macam ikan bilis tu, yang dah siang, satu container, yang kuruih cengkeng, duduk satu container,  u shld understand how the other person feels more, other than people on the other boat, kan?~ xgituuuu~ haaaaa~ itu maksud saya, sekarang, dah paham dah? saya sambung ya? heheheheh)

Kerja tu biarlah systematic sikit. Janganlah tamak mengejar berapa banyak duit yang boleh awak dapat. Yang buleh awak kaut.

Saya memang jarang tempah baju.

Kalau saya tempah pun,saya suruh orang lain yang tempahkan untuk saya. Selalunya, adik ipar saya lah. Dia tempah kat segamat nuuuu~

So far, yang saya tempah sendiri, kat kedai Aunty kat Diamond Square, Gombak~

Dia ni bagus (dan juga mahal~by my standard). Tapi, ko xyah nak risau samada baju ko siap ke x~ confirmed siap! Dia ada buku yang dia tulis semua tempahan2 dia. Kat page tu, dia akan lukis segala request yang kita nak. Nak labuci ke? nak manik ke? nak sulam ke?

Dan pada hari yang ko tempah tu, dia akan bagitau bila baju ko akan siap. Nanti ko datang, bayar je. Jangan buat alasan wallet tertinggal ke hapa, memang sah2 baju ko akan kena tinggal lagi kat sana.


Pada mereka2 yang tamak haloba di waktu perayaan ni (hahaha~ ending secara mengejut! sebab nak balik dah~kekekek), ingatlah, pada bulan puasa, syaithon semua kena gari, kalau ko dah buat perangai macam syaithon, siapa yang syaithon sebenarnya?

Renung2kan dan Selamat beramal!




No comments: