Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Monday, May 10, 2010

hai..

Adoi.. Ponek.. Baru balik..

bukan baru balik dari keja.. sy mintak cuti.. bukan berehat dirumah tetapi baru balik dari segala tempat..

pagi2 dah klua.. sb mak xsehat.. ingat nk bawak g klinik.. tapi sb lapa gile nih.. haruslah g mkn dulu.. sarap.. klu x, tukang bawak keta xleh nk concentrate nk bawak keta.. kena isi poruit dulu.. kasi fokus.. huhuhu..

so, kami ke kedai ala mamak fav kami.. tapi mak xnk mkn.. dia kata xselera nk mkn nasi2 lagi.. dia cuma mkn mee goreng.. itupun separuh je habis.. tapi, anak dia.. waaahh... mcm xmkn 44hari!.. dengan nasinya.. ikan gorengnya.. kobis gorengnya.. peria gorengnya.. berserta sirap ais utk melancarkan tekak.. tapi xcukup dengan itu, papedom mak dia, dia kebas.. mee goreng mak dia pun dia cilok.. huhhuhuu..

setelah itu, kami berbalik ke jalan yang benar.. iaitu ke klinik.. tatapi.. sebaik sahaja kami menjejakkan kaki ke klinik itu.. pekerja klinik tersebut memaklumkan bahawa Dokter, xde!.. dlm pukul 2 - 2.30 baru ada... Adoi..!

bagaimanakah??? itu adalah klinik fav kami.. kami tidak lagi mempercayai klinik lain yang berdekatan.. kerna seringkali ke klinik yang lain tapi sakitnya tidak reda.. humph!.. kami hanya mahu ke klinik itu!!! bagaimanakahhh???!!!

xpe.. kami ronda2 dulu.. kami ke little Jakarta.. mahu membeli pisang utk disedekahkan ke majlis tahlil yang akan diadakan malam ini dirumah jiran.. malam ini adalah mlm yang ke-2.. sebelum tu.. marilah kite menyedekahkan 'Al-Fatihah' kepada Allahyarhamah itu.. Al-fatihaaaaaaaaah... Amin..

berbalik ke little Jakarta.. Mission kami telah pun diaccomplished.. kami dapat membeli 13kg pisang berangan 'Mat Jenin' utk majlis tahlil malam ini..

tapi kemanakah arah selepas itu..

hari masih muda..

Mak mengajak ke kedai runcit serbaneka.. dia mahu membeli penyapu dan berus2an.. untuk membunuh masa..

Mari!!! Let's kill the time.. KILLL.. KILLL!!! DIEE.. DIEEE..!!! Matiklah kau time!!!

Sesudah semua masa dibunuh.. hanya penyapu2yapuan sahaka ditemui dan barang2 lain.. bukan berus2an.. tidak mengapa, akan dicari di tempat lain.. lalu kami pulang ke kampung halaman sahaja.. dan menuju ke klinik fav kami..

Oh, Dokter sudah ada.. bagus!!

10min.. 11min...12min.. 13.. 14.. 20!.. Urusan sudah selesai.. Bolehlah kami berehat di teratak usang kami.. akan tatapi.. mak mahu bershopping berusan yang tidak dapat diperolehi sebentar tadi.. lalu kami ke kedai serbaneka tempatan... dan juga ke kedai bersebelahan membeli sedikit baja tumbuh2an.. objek yang dikehendaki sudahpun berada dlm pelukan.. bolehlah bermalas2an di rumah.. TIBA2 teringat mak tersayang belum pun mkn.. kini dia lapa lah pulaaaaaakkk... Hadoi! tadi dia mkn sikit je..

Oleh itu, marilah ke Danau Kota Cinta.. terdapat bnyk kedai mknan menarik.. lalalala.. jalan2jalan.. pusing2pusing..

Oh, ke kedai benua asia barat kami.. makan2makan.. nom nom nom.. Oh, sy menyamar sbg seorg yang berdiet.. hahahah.. hanya mak sahaja mengorder.. saya mengorder tidbit dan cecair minuman cuma.. lalalalala..

setelah ribut taufan di dalam perut telah reda, sy tlh membuat pakatan dengan diri sendiri utk pulang sahaja ke rumah.. TAPI!! mak kata dia terlupa, dia mahu membeli blender dan botol penyembur air.. oh, ke kedai supermarket tempatan berdekatan rumah.. dengan harapan itu adalah shopping2shopping terakhir.. bersendirian sahaja.. mak menunggu di dalam kereta..

sesudah itu, tidak lagi bertanyakan kepada emak, mahu kemana dia lagi kerana tersangat penat ke sana-sini.. lantas menggunakan kuasa vetto.. kerana stereng berada di genggaman ku.. membawa diri kami pulang ke rumah..

Oh, penat. disini sahaja.. Bye..

No comments: