Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Tuesday, November 29, 2011

Haish.. Sy kena diarrhea lah. Huk!

Tapi still kena datang keja sebab budak opis ni suka mengata budak2 ticketing suka cuti / MC / ponteng.

Hahaha. Padan muka kami. Memang kami suka ponteng keja pun! Huhuhu.. Sekarang, bila dah betul2 kejadian ~ :(

Actually,kan? Dok kt Ticketing Department sangat2 lah men'stress'kan diri. Penat ~jiwa dan raga~! Rasa cam ~ ntah! Sebab tu lah kteorg suka memonteng. En. Boss, boleh terima x alasan kami ni.. hahahaha..!

Back to me kena diarrhea. Kan dah bgtau tadi, kena jugak masuk opis. Hazab, okie??? ni pun rasa nak terkucil tapi ku tahan, Jebat! dan nasib baik lah xmkn benda2 pedas. Kalu tidak, pedih je 'corong' tu.. hahahahahhadaahahah..

So, kekonon buat penawar sendiri ~ minum teh pekat ~ Sekarang ni dah nak menjelang tengahari, rasa cam masih boleh bertahan. tapi harap2 jgn sembelit pulak, sudah!

Dah lah tu, sat lagi saya kena g Bank Islam kt Kg Baru sb ATM mak problem. Entah dorang nak entertain ke x sb account holder xdatang. TAPI, saya ada bawak kad OKU mak. Xkanlah dorang nk paksa org OKU datang pulak, kan?? Mintak2 boleh lah. Amin.

Pastu cam xde selera pulak + xtau nak makan apa ~ haish ~ seperti biasa, bila dah kurang makan ni, kepala mulalah pening ~ bila dah pening mulalah cam nak marah2. Semua benda serba xkena. Padahal benda tu benda apa ada hal?? Benda sap-sap-sui. Ni tidak, mengalahkan macam nk menopause pulak.. kui kui kui. ;) heh!

tapi sebnanya, dia adalah tambah tambah tambah punya cite. Itu yg sekali jadi meletup, sebnanya. Sebab, saya kekonon ada kes kt opis ni. Saya didapati bersalah kerana xbagitau bebudak Account kalau ada penambahan hotel booking kepada ticket booking saya. Taaaapiiiiii, saya rasa, kalau hotel booking bukan ke budak hotel yg patut masukkan???? kan?!

Alasan yg diberikan adalah nak proses hotel booking tu makan masa, tapi kos ticket harus / wajib dimasukkan pada hari yang sama ke dalam system accounting. Jadi, kalau nak tunggu hotel booking selesai, invoice sudah pun dihantar ke pelanggan.

Errrr.. cam logik jugak.. tapi, ARGGHHHHH ini Jebatlah.. pantang berundur sebelum berjuang!! hiaaaah!!!


** Perbualan berikut hanyalah sekadar ilustrasi penulis **

Me: I cannot do. I have tonnessssss of work!
Them: Ala, letak note kt bawah tu je. xkan smpi setengah jam
Me: Je???? kalau dah je knp dorang xleh nk letak note kt bawah tu the moment dorang dpat hotel booking tu???? JE!!!!

Kan?????!! betul x??? dorang xleh nk tuduh saya sorang je kan?? Kan?? kan???

Dorang pun dipersalahkan jugak, kan??? kan?? kan??

Hish! Sakit hati. Sakit hati. Sakit hati.

Yang bikin lagi panas~ benda alah ni telah dibangkitkan di dalam mesyuarat masa saya MC (read: ponteng).

Apsal nak perbesarkan benda alah ni??? Besar sangat ke problem ni??

Them: YA! Sb passenger akan returnkan invoice ni = lambat dapat payment.
Me: raise separate invoice!
Them: Xblh. Passenger nak everything in one invoice.
Me: FINE! (at fault)

Hisyh, xsuka lah.

Mencik!

No comments: