Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Monday, May 11, 2009

Memeroyankan dirik!

903

Kan last weekend hari tu long holiday.. so, Hari Jumaat tu ingat nk g le memekak g karaoke lepas keja.. geng yang kompom, Fit ngan Ezrin.. ajak K Ju.. dia mg nk g.. ( K Ju mg mcm tu.. klu pasal berjalan, klu psl meronggeng.. dia mg mengeletis.. mg dialah kepalanya.. ) tapi dia kata kena mintak izin laki dia.. tapi yang hampehnya.. dia suruh saya lak yang mintak izin.. buleh?! Beng!

Udahnya.. dek sebabkan nk meramaikan umat ( masuk neraka.. wahhh!! statement.. tapi betullah,kan?! dah lah hari Jumaat.. kot ko nk mngajak org berzikir berselawat bertambahlah sikit akaun pahala ko.. ini Nan Adoooo...! ), K Ju lak siap dail guna hp dia sendiri nih.. tepon laki dia.. suruh saya ckp.. Saspen ooo.. Laki dia garang ooooo...


Saya: Abg Din.. Nk mintak izin lah..

Abg Din: Buleh.. tapi kenalah kena ngan permintaannya..

Saya: hmm.. ye.. ( dug dag dug dag.. masa ni jantung saya berdenyut 389 kali sesaat.. silap2 buleh terkeluar jantung saya nih.. ) saya nk mintak izin nk ajak K Ju jalan2..

Abg Din: Bolehlah.. nk kemana?

Saya: Ke Ampang Park.. ( masa ni K Ju buat mulut.. dia suruh bagitau betul2 tujuan nk ke ampang park ) sebnanya kteorg nk g karaoke..!

Abg Din: KARAOKE?!!!! hmm.. brapa lama?..

Saya: errrr... ( nanti sat,ya?.. saya amik jantung saya yang terjatuh ni kejap.. ) dlm 1jam ke? ( gile ke satu jam?!!! klu nyanyi lagu negaraku pn mkn masa 1/2jam!! )

Abg Din: 1jam xblh lah.. pukul brapa nk habis.. Abg Din nk balik rawang.. Alif ada kt rumah sorang2..

Saya: oh yeke?.. hm.. oklah.. Bye.. ( masa nih air mata dah menitik dah.. kot lama lagi berckp mau meraunglah jawabnya.. )


Setelah bersusah payah menelepon.. xdapek nk nolong dah... Udahlah K Ju.. dok le kamu dirumah jaga anak kamu.. lain tahun le kamu mengekor..

Ajak lain pun sama company gak.. semuanya berekor.. xdapek nk nulung.. kang jenuh pulak den nk menepon laki sorang2..

Sudah nya bertige je le.. tapinya pulak.. si Fit kongsi keta lak ngan K Niza.. PULAKKKKK!!!

K Niza lak nk g amik adik dia kt Plaza Pekeliling.. PULAKKKKKKK!!!!

Beng ah..

Dah tu nya.. kteorg decide g esoknya plak..


Esoknyaaa.. Ewaahhh..

Saya bangun dlm pukul 10pagi.. alamak terbongkar sudah rahsia..! maap lah dik.. akak ni dah terbiasa masa dok kt London dulu.. klu kt London baru pukul 3pagi nih!!! muahahahaha.. nmpk noo menipu.. muahahahah.. bangun2 je.. mkn megi mee sedap perisa soto.. syok ooooo!! sb entah.. bgn2 je kepala bengong sgt.. dah jadi habit saya.. klu saya pening kepala, saya akan g mkn.. sb masa kecik2 bila saya pening kepala.. mengadu kt mak.. mak mesti ckp.. perut ko kosong tu.. angin dah naik kt kepala.. dah g mkn!.. tu lah pasal.. sampai ke tua ni dah jadi habit dah.. gilo!..

pastu main game sat.. pastu nk bodek mak sb nk klua.. saya masak nasik.. masak ikan bawal masak kicap.. ngan peria goreng tocu.. buleh?!! muahaha.. sedap ke xsedap.. itu.. blakang kira.. bila semua dah siap.. mak rilek jelah.. dok depan, tgk AFC, channel fav dia..

Masa tu dah pukul 3.. janji nk jumpa kt Ampang park pukul 3.30... biasalah org melayu, mana buleh punctual.. klua rumah ngam2 3.30... bawak keta comel saya.. sb balik nk kena hantar Ezrin balik.. kesian dia.. dia,kan OKU.. muahahaha.. sebelum tu g amik Ikmal dulu.. pastu off we go..

Xperasan pulak pukul brapa smpi Ampang park.. Ezrin ngan Fit dah smpi.. saya suruh dorang masuk dulu.. takut penuh.. memula amik small room utk 2jam.. harga dia rm57.. takutlah terboring ke?.. kot dah byr bnyk2 xblh nk refund.. klu nk tambah mesti xde hal punya,kan?.. sementara tu saya g supermarket dia kt bawah tu beli mineral water.. ngan kunyah2.. beli benda kunyah2 bodoh tu je dah rm29hengget,tau?!! saya beli 4mineral water.. 1 botol coke kecik.. 1 milo tin kecik.. nestle yourt drink yang besar.. coklat.. jack n jill chips, cashew nut.. twisties.. ngan kopok roda apa ntah namanya.. muahaa.. gedabak amik.. kata mahal.. cit podah!

dah tu nya.. g le ke bilik.. syok2 nyanyi mcm org gila.. hai.. sekejap je dah 2 jam.. Ikmal xjoin.. dia lepak2 baring2 je.. xamik port langsung.. xkuasa langsung dia nk melayan kteorg.. ingat nk tambah lagi sejam ke?.. ( hamboi.. klu karaoke 2jam xcukup.. cuba ko g ceramah forum perdana.. 10minit pun xtentu ko blh tahan tau?!! mg DASAR _________!!! sila isi tempat kosong mengikut kesukaan diri sendiri.. )

Xbuleeeehhh.. bnyk sgt waiting listnya.. hummm.. aloh.. nk nyanyi lagi.. hujan belum turun lagi.. langit pun xberdentum lagi.. ghupe ghupenya.. dia saja nk kite book yang mahal.. dia kata small room dah habis.. medium room je yang ada.. tgk kt list tu beza rm10 je.. small rm25++.. medium room rm35++.. tapi bile bayo.. rm80.50!!! hamik koooohhh!!!! tambah lagi 2jam.. klu suara ko xhilang xtaulah..

Tapi biasalah.. benda yang dilarang ni mg syok dibuat.. itu le tanda akhir zaman.. dah habis 2jam pun xpuas2 hati.. cuma yang dapat memuaskan hati ialah bila memikirkan nk membayo nya nti.. rm57 + rm80 = rm137 / 3org = rm45.67 seorg!!!! dah tu nya.. nk g mkn lagi ni.. Kompom puasa smpi hujung bulan ni.. tapi kawan2.. let's take this as a positive situation.. puasa nk dekat.. korang dah ganti puasa?.. belum,kan?.. haaaaa... bila masa lagi nk ganti puasa.. inilah masanya... buleh jimat.. buleh diet.. buleh beramal.. xgitu?! gitu2!!!

Mkn saya ajak dorang g Kampung Baru.. ala yang saya cite dulu.. Sukhumvit.. tempat ni baru saya tau.. Ita yang introduce.. dah 2-3 kali dah saya g.. sangat memuaskan hati.. masa hari pertama kteorg g kena dlm rm134.. 7org mkn.. kali kedua.. rm56.. 3org mkn.. saya order tomyam sukhumvit utk sorang mkn.. tapi sangat lah bnyk isi dia.. mak order daging kicap.. saya order ayam goreng gajus.. sayur kailan ikan masin.. ngan sayur brokoli goreng.. ngan ikan masak sweet sour.. murah,kan?!..

Kali ni.. saya order tomyam sukhumvit sorang mkn gak.. kailan ikan masin.. telur dadar 2org mkn.. daging masak merah 1org mkn.. ikmal tapau.. tomyam 1org mkn, telur dadar 1.. rm38.. ok x?.. oklah,kan?.. pastu cam biasalah.. order dari kedai sebelah tauhu special yang merupakan campuran rojak buah, sotong kangkung ngn tauhu bakar.. rm5..

Hah.. puas hati ko dapat mengabiskan gaji ko... ?!!! Hambik ubat.. mkn kertas le ko lepas ni..!!!

No comments: