Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Wednesday, May 6, 2009

Sehari suntuk!

Adoyaiii!..
Smlm saya cuti. Sepatutnya saya g cucuk.. pastu mak lak nk bagi darah.. muahaha.. dah rupa cite vampire dah nk bagi2 darah semua,kan?.. hehehe.. ok. for those yang xfamiliar.. hmm.. sat.. let me rephrase.. i'm sure MOST of you xfamiliar.. bagi darah means bagi sample darah utk diuji to see my mother is a good patient ke x? bukan bagi semua darah.. sikit je.. from the blood they.. errr.. the doctor could tell my mother's sugar level..


Panjang noo mukadimah nya.. start balik.. tiutitiutitiutti.. g hantar mak dulu g bagi darah kt Nefro kt HKL.. pastu g Pusrawi lak yang kt Jln Tun Razak tu.. utk injection saya lak.. huhuhuhu.. sakit tau.. luckily mak ada.. masa saya tgh tahan sakit.. tahan nk nangis tu.. mak ckp.. istighafar, Da.. tahan sakit sikit.. sakit tu buat hapus dosa2 kecik.. tahan,ya?.. automatically, buleh tahan sikit.. kan?.. mak kite ni ada magic,kan?.. mereka sungguh menenangkan perasaan.. hmmmmmmmmmmm....


Tapiiiii.. ada tapinya.. as soon as the process ended.. waaaaaaaa... sob sob sob.. ayak mata ni xleh nk tahan2 dah.. melelehhhhh.. cam sungai.. dah xreti nk malu2 dah.. Dr Razipah tu pun dah xheran dah.. hehehhe..


Lepas injection tu dah tengahari dah.. makan timelah,kan?.. saya sangat suka mkn kt.. bukan kafeteria dua.. masa tu xde kafeteria lagi.. dia mcm convenience shop.. tapi dia ada sediakan meja utk mkn.. dan dorang ada jual nasi bungkus2.. mcm nasi goreng, nasi berlauk, nasi lemak kecik, nasi lemak besar.. nasi lemak besar tu ada lauk.. rendang ayam ngan rendang daging.. sangat sedap,ok?... klu saya g sana definitely saya mkn nasi lemak ayam rendang.. yummmyyyy!!!.. dan klu petang skit lagi ada nasi ayam lah.. bubur nasilah.. pau pun ada.. sandwich pun ada.. sandwich tuna.. sandwich sardin.. sandwich telur.. buah2 ada.. siap ada kuah yang macam kuah rojak yang warna hitam tu.. asam pun ada.. tapi yang kureng sikit dia xde hot drinks.. dia ada jual paket2 kecik yang mcm white coffee tulah, per'l coffee lah.. tapi dia xsediakan hot water ngan cup.. so mcmne nk buat air,kan?.. yang ado cold drinks.. slnya saya minum yogurt drink yang nestle tu punya lah.. fav,kan?..


Dah habis mkn, kteorg decide nk g Hospital Sg Buloh.. sb kawan K Nor, sepupu saya belah mak saya.. dia ni ada kedai gunting rambut.. xfancy pun.. lebih kurang cam Nyonya tongsan punya kedai je.. dia ada customer yang ada keloid cam saya kt tepi telinga dia.. tapi satu hari dia tengok dah xde dah.. dia heranlah.. dia tanya kt budak tu.. and budak tu ckp dia buat operation kt Hospital Sg Buloh.. so K Nor suruhlah saya try.. tapi saya nk kena register dulu kt Klinik Sg Buloh dulu.. xbuleh direct terus ke Hospital nya..


Bile sampai je kt Klinik tu, tekan2 nombor.. nombor xnk keluar.. tanya kt bebudak kaunter tu.. sekor pun xlayan.. bukan salah dorang.. org mg packed pun.. nasib baiklah ada pakcik bagi tau.. dah pukul 12.. dah time rehat.. nombor mg xkeluar.. kena tunggu pukul 2.. PULAKKKK!!!..


Cuaca mg xhingatlah.. bukan je ketiak.. yang mana2 bahagian yang boleh berpeluh.. semua berpeluh xhingat2.. masing2 dah bersuka2an.. bermandi-manda secara terbuka.. muka dah sama macam mat2 PATI yang cuba melarikan diri dari pihak berkuasa yang ada kt sini... Panas banget nih!!!


Udahnya.. balik g rumah Chik saya dulu kt Bandar Baru Sg Buloh.. sampai2.. pengsan.. tido sat.. terbongkang.. sharp pukul 2.. bangun.. nk g dah.. Chik lak suruh mkn dulu.. sumbat2 apa yang patut.. baru gerak ke Klinik tu.. smpi2.. saya nombor 1585.. nombor masa tu .. 1443.. gila xhingat! tapi rileks.. mg sengaja cari port yang bebetul bawah kipas.. lega skit.. memula tu nombor gerak cepat.. xde org.. tapi bila dah masuk 1500++ tu.. slow.. beng betullah.. mak siap lentok lebih2 lak kt bahu saya.. hamboi2.. sedap tido nmpk?!!


Tapi akhirnya saat yang ditunggu telah tiba.. sampi gak giliran saya.. setelah buat bayaran sebnyk rm1.. saya disuruh tunggu di depan pintu no 5..


Tapi entah apa suwey.. tunggu punya tunggu.. no saya xpanggil2.. 1584 dah panggil.. excited nih.. lagi satu nombor saya.. ttba je 1586.. ah pulak!.. tunggu lagi.. 1587,1588, 1589, 1590.. sabar lagi nih.. udahnya smpi ke nombor 1630.. ah melampaulah ni,kan?.. dah tu mak suruh g check ngan doctor kt dlm bilik tu.. masuk je ttba je jadi tergarang.. 'ter' tau.. saya ckp.. my number is 1585.. it's already 1630.. can i know when is my turn?!.. chewaaah.. terspeaking lak kt doctor tu.. yelah nk tunjuk kt doctor.. walaupun mukaku mcm tumirah tukiman.. jgnlah nk dok perlecehkan saya.. no no no...! pastu selamba je dia ckp.. i don't know.. i don't hv ur file here.. u may check with the next room..


BULEH?!!! Beng!


Dah tu saya g balik kt kaunter registration tu.. kot2 lah dia xbagi file saya kt doktor tu ke?.. masa dia suruh saya tunggu.. mak panggil saya kata doktor tu dah jumpa file saya.. xckppe saya terus masuk kt bilik tulah..


Masa duduk tu ada gak terasa malu sb marah2 tadi,kan?.. doktor tu pun cam nk tunjuk ek kt saya.. dia tanya.. So what is ur problem?.. saya mcm nk jawab.. my problem is, Doctor, I've waited for so long until I don't smell like myself anymore.. and u, a phd doctor, misplaced my file and kept me waiting like some loser!.. kot aku ada selsema khinzir.. sempat lah jugak aku menyebarkan virus2 selama aku menunggu.. biarkan korang semua berjangkit!! padan muka!


tapi, instead, i just go straight to my real problem.. saya ada keloid dah lama.. saya dah dapat treatment dr HKL.. tapi disebabkan dah terlalu lama.. injektion pun dah xjalan.. Doktor pun dah fed-up.. 1/2 true story.. heheheh.. tapi my cousin kata customer dia ada.. bla bla bla.. u know the story already.. bla bla bla.. that's why I am here.. pastu dokter tu ckp.. klu mcm tu saya buat surat recommendation g Hospital Sg Buloh lah..


Itu je?.. recommendation letter je?..


By the time saya klua dari bilik tu dah pukul 4.50pm.. kaunter tu pun dah tutup.. hmm.. kena lah g next time to make up an appointment.. appointment je.. operationnya.. xtau bile..


Balik tu saya balik ke rumah Chik balik.. sb dia nk suruh saya sign borang entah menda ntah.. eleh bukan surat transfer harta.. bukan ada harta pun.. hehehe.. sign je.. sebelum tu singgah 7-e beli kopi.. ngan fotostat ic..


dah sudah.. balik ke Sentul balik.. tapi sebelum smpi rumah, ingat nk singgah kt taman dato senu nk tapau makanan utk mereka2 yang ada kt rumah.. kan xmasak.. tapi ada pasar mlm lah pulakk.. sudahnya ke kedai siam je.. beli nasi goreng..


Balik.. dah maghrib dah.. mkn2 ( lagik! ).. tgk2 tv.. nk g mandi nih.. longlai betul rasa.. nk berdiri dah xlarat betul dah.. lama2 pikir, xkn lah nk tido ngan bau cam tong sampah ni kan?.. last2 mandi smbil duduk kt toilet duduk tu.. tapi letaklah tudung toilet tu ke bawah dulu,kan?.. tapi klu korang xnk turunkan pun xpe.. i don't mind..

Dah siap2 mandi, ingatkan nk le tgk ugly betty.. mak lak g tgk cite apa ntah.. cite pasal Queen Elizabeth ke? xtaulah.. pastu saya masuk le bilik.. nk tido le hasratnya.. ttba je.. muahaha.. ttba,ok?.. ada majalah EH! kt atas katil saya.. ssmbil nk amik mood.. hai.. syok le pulak mmbacanya.. pastu adik lak tegur.. kak, ko xtgk ke ugly betty?.. saya jwb nk tidolah.. padahal tgh kusyuk baca majalah.. hehehe.. pastu dia bukak tv.. masa tu desparate hsewives dah start.. mak saya pun masuk bilik gak.. layan je lah desprate hswive smpi le habis.. sebaik shj hbs, saya pun habis hanyut...

ZZZzzzzZZZZzzzzzzzZZzZzzzzz

No comments: