Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Thursday, July 2, 2009

SATU - Dato' Siti Nurhaliza

Cerita yang ditunggu telah tibaaaaa....

PERCAYALAAAAAAAAAAAAAHHHH...

People.. hari tu saya g konsert SATU - Dato' Siti Nurhaliza..

WOOOHOOOOOOO!!!

Heheheh.. Nak kata saya fanatik sgt tu.. xdelah.. tapi suka jugak lah.. tapi xdelah suka sgt.. tapi nk g gak.. hahaha.. camne tu?..

Saya suke gak ngan Siti ni.. bagi saya, Siti adalah seorang yang sgt sweet, lemah-lembut, berbudi-bahasa.. chewaaaahh.. mg sesuai lah dia nyanyi lagu kempen berbudi-bahasa.. heheh.. ada kena-mengena?.. hehhe..

Tapi.. macam saya ckplah.. Siti as a person, sangat baik.. masa break, dia ada borak2 dengan audience.. cara dia borak as if dia berborak cam kite kt depan dia, macam dia dah lama kenal kite.. sangatlah the touching nya.. sangatlah terasa personalnya.. mcm dia betul2 amik berat ttg kite.. saya rasa itulah specialnya Siti..

Hmm.. back to story.. my adik on the other hand, mg fanatik.. dari dulu2 lagi.. so, kteorg mg excited lah nk g tgk konsert dia.. yaaay!

Konsert Siti ni diadakan di Istana Budaya.. xjauh pun dari rumah saya.. 10-15 minit dah buleh smpi.. tapinya.. yang menyakitkan hati, nk parking kt IB ni lebih kurang 80JAM!!..

Cam peliklah.. masa dorang mula2 plan nk bina Istana Budaya ni.. dorang xterpikir ke pasal parking.. dorang xterpikir ke org datang sekali harung.. org datang ke IB ni nk tgk show.. bukannya datang nk mkn kenduri.. org datang sekejap lepas tu balik.. org datang nk tgk konsert yang akan start dan habis pada waktu yang sama..

last2 saya parking je kt tepi jalan..

memula cuak gak nk tinggalkan sang kancil saya tu.. tapi sebaik saja saya berenti.. pastu ada keta lain berenti gak blakang saya.. apalagi.. pucuk cita, ulam pegaga lah,kan?.. terus buat muka selamba menonong masuk ke IB..

haiii.. proses mencari parking ni mg mengspoilkan mood betul.. org excited ni datang nk tgk Siti nihh.. udahnya saya masuk IB dah rupa anak gajah nk mengamuk.. anak tau.. bukan emaknya.. anak dia yang kiut2 tu.. ahakss..



Masuk2 je IB, mg dah ramai org.. tapi disebabkan dah lambat.. time masa tu pun dah 8.20mlm.. xdo do nk berlegar2 kat luar.. meskipun sempat gaklah snap 2-3kali.. masuk2 dah ramai dah dudukk.. jengok sana.. jengok sini..

Jgn xcaya u-ollss.. Datin Sri Tiara Jacquelina dok baris blakang I, ok?!!! dia datang dengan husband nya dan jugak anak2nya yang lain.. dan jugak sederet dengan nya ialah wartawan berambut ombak manja, Huzz, u-olllss.. glame I, k?..
hehehe.. xde kena mengena.. ttba nk glame skadar dok depan dorang mcm tu.. hehehhe.. series dorang xheran..

Unfortunately, kt dlm dewan tu xleh nk amik gambar.. so, xdapek nk tunjuk uguys gambar2 daring I.. muahahahah..

TAPI?!! xsah blog ni xde tapi..

Ada yang degil, masa Siti tengah nyanyi, buleh? ada mamat ni, nk jugak rakam gambar... nasib baik le kena suluh ngan lampu suluh yang warna merah je.. kot kena halau terus.. padan muka ko.. sia-sia je duit ko..

Overall, saya puas hati lah ngan konsert Satu Dato' Siti Nurhaliza ni.. biasalah,kan?.. Suara diakan, marvellous..! tip top! xde slack langsung.. real performer.. cayalah.. tabik spring satu kali.. toing toing toinkkkk!!!
Tapi,kan? lagi.. spoillah.. audio dia xbaguslah.. ke? org yang jaga audio tu yang beng.. sb sangat kuat,ok? nk kata saya dok tepi speaker, xjugak.. smpaikan saya kena tutup telinga,ok?!! xtipu tau.. saya betul2 tutup telinga,k? SANGAT SANGAT SANGAT KUAT!!! especially bila fast number.. mungkin.. ( sbg alternative xnk guna tapi lagi.. ) klu saya dok kt tengah2.. mungkin sedap2 je bunyi nya kot.. ( pesanan penaja kepada saya.. sila beli ticket yang lebih mahal lagi ya? ) huuuu..

Lagi satu, seat dia xberapa nk empuk.. and macam lembik semacam dan bila saya duduk, dia mcm mengelosor ke bawah.. so, saya kena duduk kt atas kayu, yang dekat tempat sandar tu.. naik kebas montot dok kt kerusi keras for 2 hoursss!..

apparraa.. nama je teater bertaraf antarabangsa.. tapi kerusi cikai.. nk samanlah dorang.. sb montot I dah leper dah disebabkan duduk kt kerusi keras.. humph..

tambah lagi, orang yang dok depan saya, tinggi sangat kepala dia.. xnmpk,k?!! saya kena teleng ke kiri, teleng ke kanan nk tgk Siti.. mengganggu konsentrasi,ok?! sangat x tenteram..

Lepas tu,kan.. klu kite duduk kt stage yang kt bawah tu, ada blind spot.. masa tu Siti tgh nyanyi kt atas tangga from the right of the stage.. org2 yang dok kt belah kanan tu xnmpk.. kesian dorang terteleng2.. patutnya ada big skrin yang tunjuk Siti nyanyi kt tepi tu,lah kan?.. tapi nasib baiklah saya duduk nk dekat jugak ke tengah.. masih buleh nmpk lagi..

Saya leka betul tgk Siti.. suka sangat tgk dia.. cantik betul.. muka dia nmpk sangat licin dan lembut sangat.. langsung xberpeluh walaupun dipanahi lampu spotlight yang menyinar.. tapi dia nmpk berisi skitlah dari sisi.. klu dari depan cantik jelah, tapi.. punggung dia pun nmpk cam besar skit.. eleh, dia dari dia anak dara pun punggung dia cam besar skit,kan?.. heheheh

sedar2 je .. dah habis.. huh?..

habis dah?.. xpuashati betul.. nak lagi.. nak lagi.. nak lagi.. xdo do.. dia nk layan.. dah balik balik.. syuh syuh..

Bila keluar ingat nk tunggu le nk tgk Siti 'live'.. lagipun ada autograph session.. tapi tgk line... maaaaaaaaaaaaakkkkk aiiii.. esook pagi pun belum tentu dapat jumpa Siti.. kteorg nk jugak lah curi2 amik gambar Siti dari jauh.. haraaaaaammm... hujung rambut Siti pun xnmpk, ok?!! walaupun kteorg dah naik satu lagi floor.. kekonon nk snap gambar siti yang kt bawah, pun xnmpk tau.. gila ramai org kerumun Siti.. camne lah Siti nk bernapas.. ? Kesian Siti..

ah sudah lah, dik.. lain2 kali lah kite jumpa Siti..

sementara tu kteorg posing2 lah.. berangan diri sendiri, Siti Nurhaliza.. hhaahaha..

pastu kt tepi tu, dorang ada letak patung2 yang pakai baju2 yang Siti pernah pakai.. adalah dlm 10 patung ke?.. baju kawin lah.. baju yang cam bendera Malaysia,lah.. tapi,kan?.. baju2 tu jadi xcantik dah.. xmantap mcm masa Siti pakai.. muahahaha.. yelah, patung kan sekeping..

Masa saya balik, org masih ramai lagi org berlegar2.. baru le teringat.. eh mcmne sang kancil aku?.. ade ke org usik2 dia.. manalah tau kot2 ada 'org' tampal koyok kt dia ke?..

Sampai2.. alhamdulillah.. sehat sejahtera je nmpknya.. pastu blh?.. ttba je buleh terasa lapar bangat.. yelah. sebelum g konssert pun saya xmkn lagi.. excited punya pasal.. aduh lapanya gue..

otw balik, saya call mak, tanya dia nk tapau ke? nk mkn kt luar?.. dia kata mana2 pun buleh.. disebabkan boring nak mkn kt rumah.. marilah mak kte meluaskan pandangan.. mencuci mata.. jom lah kte mkn kt kedai siam dekat2 ngan rumah kte..

mari!

No comments: