Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Sunday, August 23, 2009

Hari tu saya demam..

Betul.. tapi jgn le risau.. bukan H1N1.. klu x dah lama dokter tu usung saya ke Sg Buloh.. ni demam biasa2 je.. tapi yang best nya, saya xpulak rasa demam..

Mcm ni citenya.. asal usul saya ke klinik sb lately saya asyik rasa pusing2.. kekadang saya rasa nk pitam tapi xpitam.. haah.. mcmana tu?.. cuba explain skit.. sb saya pun xtau camne nk explain.. hehehe..

Dek disebabkan penyakit masa kini mcm2.. saya pun g le klinik.. klinik kt opis ni je.. cekik darah mk mamp**.. skali visit rm65.. entah apa2 entah.. tapi nk cepat punya pasal.. saya g jugak lah..

bila jumpa dokter tu, cam biasalah dia tanya.. apa sakit?.. saya jawablah.. saya sl rasa light-headed.. pastu dia tnya lagi.. ada demam ke x?.. saya kata xde.. dia tanya lagi.. ada selsema, batuk?.. pun saya kata xde..

pastu dia kata mungkin sb saya tension.. sb skang ni kiri kanan semua heboh pasal H1N1.. saya pun iya kan jelah.. kang klu ckp lelebih pulak kang.. dia tanya saya balik kang.. sapa dokter skang ni?.. saya ke dia?.. haaahh masa tu kang sapa yang malu?.. mereka dan keluarga mereka jugak kang yang malu.. baik iya kan ajee..

Sudahnya.. dia amik le blood pressure.. elok katanya.. pastu diamiknya pulak blood test for glucose.. tinggi skit katanya.. 8.. klu normal dlm 5-6.. mungkin sb saya bru balik dari lunch.. tapi dia suruh saya control.. possibility very high sb akak pun ala-ala kiut jugak,kan?.. ikutkan aje..

Pastu dokter tu kata.. My health condition is satisfying.. I shouldn't worry of anything.. as he said earlier lah.. maybe because of the work load or the H1N1.. tapi he still wants to know how's my body temperature.. dia pun amik mcm satu keping filem.. dia lekat kt dahi saya.. pastu dia terkejut.. aiyo.. 39degree.. very high!!.. dia pun mcm dah takut.. dia suruh bukak mulut check.. dia kata tekak saya sgt merah.. dia suruh minum bnyk air.. dan kalau saya ada batuk2 atau selsema.. cepat2 g klinik lagi.. check..

Pastu dia bagi.. ubat demam.. antibiotik.. dan ubat selsema?.. cam pelik.. saya xselsema langsung.. gila kah?.. mg saja je klinik ni nk charge lelebih.. pastu yang lagi syok.. dia bagi saya MC.. waaaahh.. syurga!.. tapinya esok nya hari sabtu.. jadi cam xberbaloi je nk cuti.. lagipun saya xrasa demam.. xrasa sakit pun..

dan alhamdulilah.. dah seminggu lebih pun.. saya masih xrasa demam atau batuk atau selesema.. bagus,kan?.. Baguslah!!!

Itu je nk cite.. hahahaha..

2 comments:

zie.. said...

ida..
cuba tutup mata & jalan. boleh tak jalan lurus? kalau tak boleh, tu antara simptom vertical indigo.

Chic Mont said...

halooo?! saya buka mata pun jalan xlurus.. apatah lagi tutup mata.. tapi.. saya akan cuba jugak.. takut gak mendengar penyakit vertical indigo tu.. hhhuuuuuuaaaaaa..