Me

can be contacted through sms/whatsapp 019-2382395

Wednesday, June 17, 2009

Berbowling di Times Square

Hari tu.. cam biasalah.. xingat dah tarikhnya.. umur akak ni sebnanya 92thn.. diskaun2 jadi lah 17.. waaaahh bnyknya diskaun.. 80% tuuuhh.. berbaloi baloi!! kteorg = budak2 opis saje jelah beramai2 buat outing g main bowling kt Times Square.. Mereka2 yang ngikut berkomplot ialah Saya, Ezrin, Kak Ju, Kak Rohaya, Abg Yazli, Abg Shahrin, Abg Mus ngan Ammar. Tapi dari opis cuma Saya, Ezrin, Abg Mus, Abg Shahrin, Abg Yazli ngan Ammar je. K Ju ngan anak2nya Farhana dan Aliff berserta adiknya dah ada kt sana, book lane. K Rohaya dan keluarga akan datang kemudian.

Saya ada ajak Ikmal join. Tapi dia adalah keturunan Kera ( ...Sumbang. Mahram?! ) Jadi tidak mahu mengikut. Cuma mahu menghantar ke Times Square sahaja.

Semangat bercerita nak main bowling mcm dah bertahun2 main bowling,kan? Saya ni bukannya terrer main ( main? bowling,lah! ) pun tapi saja je ngikut sb suke klu klua ramai2 nih..

Fit?.. dia xikut sb mahu pulang ke kampung melawat keluarga yang sudah lama ditinggalkan ( derhaka ya, ko Fit? mak ko sumpah jadi payung terjun baru ko tau! baru lah boto samo kombang ngan rambut eh.. )

Ok. Berenti mengarut, back to the story ( tu lah pasal saya xnk jadi director filem. Ada org offer, tp xnk lah.. sbnya kot filem tu pasal bunga, yang siapnya nanti pasal laki bini bergaduh pulak kang.. xpasal lari tajuk )

Kteorg book 2 lane.. dan planningnya main 2 game sorang. At first, 1 lane ada 5org.

Tapikan, saya cam malas nk main.. takut main kt lane 9, bola tu melayang kt lane 18 pulak. X ke naya?.. so memula dorang start tu saya ngan Abg Mus suruh org ganti saya.. Abg Mus pun katanya xreti main.. kasut pun saya xtukar.. pastu saya ke sana ke sini.. g menemankan si Ezrin apply membership lah.. what lah.. tulah..

tapi bila lama2 tgk dorang main mcm syok lak.. saya pun ngajak Abg Mus g tukar kasut.. saya kata kt dia,'Ala Abg Mus, jom le kite tukar kasut, klu ttba teringin nk baling bola tu, baru le kte main, klu x, kte duduk jelah..jomlah.' Termakan pulak dia hasutan saya. hehehe.. sengih setan bertanduk..

Tapi buleh.. ngam2 tukar kasut terus excited nk main ( main? bowlinglah!! xpaham2 cite lagi ke ko nih? ) hasilnya seperti yang dibawah..


~ trade mark setan bertanduk in disguised ~

~ Ezrin and laki tiri K ju, Abg Yazli ~

~ Abg Shahrin and Ammar.. hensem budaknya.. Ammar lah bukan Abg Shahrin.. Abg Shahrin tu laki org.. nk kena kerat 18?!! ~

~ Ammar again and Abg Mus yang telah terpedaya ngan setan bertanduk heheheheh ~

~ Laki bini tiri yang asyik nooo bergaduh, bertumbuk tapi totap berduoo.. berduo kan lobih baik ( terbaiiiiiikkk,wok! ) ~

~ xpayah nk diperkenalkan lagi, Ezrin - Mdm Gegel ~
p/s: korang tgk gambar yang diambil oleh saya

~ ko tengok pulak gambar yang dia amik.. Mcmne xpanggil Mdm Gegel? ke saje ko nk sabotaj aku, Rin?! sepak montot kang?! ~

~ Udah lah iDA xyah ko nk tgk lama bola tu, haram strike.. spare pun idak.. huu ~

~ nak tunjuk markah, xnmpk lak ~

~ Ni apa? nk main bowling ke? nk persembahan shuffle berkumpulan nih?! ~

Tgh main 1st game Abg Shahrin nk balik, Abg Mus terpaksalah ikut sb dia menumpang datang ke sinun, motor nya masih lagi di office. 2nd game lak baru K Rohaya dan keluarganya sampe..

Lepas tu naik syok lah pulak dorang, dorang g tambah lagi 2 game.. Ah, xlarat lah nk sambung lagi.. tangan pun dah rasa panjang sebelah.. lagipun mak saya dah merajuk-rajuk nk g mkn kt The Chicken Rice Shop ( banyaknya alasannnnnn..! ) so, I pun calling2 laki I suruh amik I..

Laki I sampai ngan unta nya.. I pun balikkkkkk...

Daaaaa...

2 comments:

Mrs. EryNz said...

Bila masa lak sy snap gambar k.ida tue..k.jue lah..Btolkan statement tue..Amboi2...

Chic Mont said...

oh yeke?.. bukan ke? sudah tukar ka?